Yakuza 6: Recenzia piesne života: Tokio Drifter

Koncesia spoločnosti Yakuza je staršia ako desať rokov a v tom čase sa jej sada funkcií predvídateľne rozrástla. Pri viac ako šiestich hlavných vstupoch sa voľný priestor potuloval, predstavili sa ďalšie hrateľné protagonisty, bojová mechanika sa rozšírila tak, aby zahŕňala viacero bojových štýlov a stále viac sa hromadilo viac minihier. Prekvapivo, posledná splátka ide opačným spôsobom a zahodí komponenty, ktoré určite nebudú bez povšimnutia oddanými sériami. Ale to nakoniec nie je zlá vec, pretože Yakuza 6: The Song of Life úspešne využíva svoju menšiu stopu na vytvorenie hlbšieho a zmysluplnejšieho dojmu.

Posledná časť príbehu Kazumy Kiryu sa zameriava na neho samotného. Dej, v ktorej sú vidieť veľké obsadenia seriálov významných postáv, ako je Majima, Saejima, Daigo a deti Slnečnicového sirotinca, urobia pred uprataním iba najkratšiu podobu. Osvojená dcéra Haruka, sympatický detektív Date a makléri Akiyama, ktorí majú radi hobo, hrajú dôležité prvky, ale existujú na strapcoch. Pieseň života sa sústreďuje na Kiryu, keď sa vracia z iného dlhého trestu odňatia slobody, oddeleného od klanu Tojo, a odkrýva tajomstvo dieťaťa, ktoré sa náhle dostane do jeho starostlivosti. Zostava zreteľne odráža udalosti prvej hry, zdanlivo účelné rozhodnutie, ktoré umožňuje piesni života fungovať ako vhodný refrén, čo Kiryuovmu konečnému pobytu prinesie guľatosť, ktorá prináša príjemný pocit uzavretia jeho sériového oblúka.

Teraz hrá: Yakuza 6: Recenzia piesne života

Jeho vyšetrovania ho priviedli do prístavného mesta Onomichi v Hirošime, kde sa stretáva s rodinou zločincov s nízkym počtom golierov vedených starnutím, ale údajne legendárnou yakuzu vykreslenou Takeshim „Beatom“ Kitanom (filmová ikona yakuzy podľa jeho pravice, hoci jeho jemné manévrovanie prechod neprežije úplne). Kým hra nie je prekvapením, že sa točí špirálou do zložitého a dramatického príbehu zahŕňajúceho podsvetové politické spojenectvá, vekové sprisahania a zdravú dávku klamstva, v konečnom dôsledku sú nezabudnuteľné vlákna a vývoj postáv, ktoré skúmajú to, čo sa stáva veľmi významnou, rozšírenou témou: rodina. Kiryuov čas sa stretáva s novými ľuďmi z rôznych oblastí života v úzko prepojenom malom meste, čo ho vedie k premýšľaniu o pozoruhodne bežných nápadoch, ktoré existujú v rôznych aspektoch spoločnosti – puto priateľstva tvárou v tvár nepriazni, lojalita v časoch neistoty a starostlivosť o vaše oddelenie ako rodičovská postava.

Tieto témy rezonujú dôsledne v lepšej časti rozprávania Yakuza 6, a to vrátane množstva nepovinných podskupín. Pomôžete deťom a rodičom vyriešiť konflikty a pokúsiť sa navzájom porozumieť stanovisku. Uvidíte Kiryu nájsť skutočnú silu a lojalitu v najmenších gestách, spolu s rôznymi spôsobmi, ako sa môžu priatelia a cudzinci navzájom podporovať. Písanie v týchto príbehoch je často drzé, ale to neznamená, že tu nie je úprimná úprimnosť, ktorá pravidelne prechádza. Keď sentimentálna klavírna melódia zapadá v kľúčových scénach moralistického rozlíšenia, je ťažké sa tým všetkým nedotknúť. Séria ‘záľuba za praštěnosť stále existuje, aj keď to nevracia k absurdné úrovne absurdity Yakuza 0. Obzvlášť nezabudnuteľné zoznamy sú tie, ktoré vtipne skúmajú Kiryuovu neznámu znalosť a pohŕdajú modernými technológiami, ako sú bezpilotné lietadlá, robotické vysávače a YouTubers. Ale aj najkomedickejšia séria úloh, ktoré sa týkajú hry Kiryu, sa oblieka ako maskota Onomichiho rozkošného charakteru (ktorý má pomaranč na hlavu a rybu na kabelku). Nakoniec sa stáva dojemnou úvahou o lojalite k hrdosti mesta.

Tieto potešujúce príbehy sú tiež kľúčovou súčasťou nových minihier Yakuza 6. Tieto vedľajšie činnosti sú menšie ako predchádzajúce záznamy, ale veľa z toho, čo je v nich obsiahnuté, je odolnejšie ako obvykle a v mnohých prípadoch sú pripojené zariadenia dostatočne zábavné, aby zabránili príliš rýchlemu opotrebovaniu jednoduchej mechaniky. Spear Fishing je strelec založený na skóre, ktorý nájde Kiryu, ktorý pomáha zranenému rybárovi a osirelému rybárovi vystopovať žraloka, ktorý mu zničil ich životy. Baseballová liga v Onomichi zahŕňa určité riadenie ľahkých tímov, štipky a vyhľadávanie hráčov, ale príbeh Kiryu, ktorý sa stretáva s tímom bez nádejí, je skutočným prínosom pre celú záležitosť. Minihra Snack Bar vyniká v tomto ohľade ako skutočný vrchol. Zahŕňa to snahu stať sa pravidelným v malej miestnej bare, kde sa Kiryu snaží nadviazať osobné vzťahy so skupinou relatívne neobyčajných ľudí s modrým golierom. Jeho kľúčový mechanik sa podieľa na skupinových rozhovoroch, kde jeden patrón má pri sebe svoje ťažkosti, a úlohou Kiryu je pomáhať poskytovať podporný dialóg a zdržať sa vyslovovania sebeckých alebo nemých hláv. Je príjemné vidieť, ako sa Kiryu pokúša vyriešiť každodenné dilemy zeme a poskytnúť skutočné prijatie a priateľstvo.

A naopak, je tu neuveriteľne zapojený režim tvorcov klanu, ktorý vidí, že Kiryu nevedomky zasahuje do vojny medzi mládežníckymi gangmi (medzi ktorých vodcov patria skutoční noví Japonskí zápasníci, pretože prečo nie). Ak prevezmete vedenie jednej z týchto skupín, pomôžete Kiryuovi hľadať vojakov, organizovať hierarchiu a zúčastňovať sa jednoduchých pouličných bitiek v reálnom čase. Z vtáčej perspektívy budete mať potýčky, kde môžete vyslať autonómne zavrčanie, ako aj obmedzený počet vodcovských postáv so špeciálnymi schopnosťami. Clan Creator je najvýznamnejšou minihrou Yakuza 6, ktorá sa môže pochváliť funkciami online siete, ktoré vám umožnia konkurovať iným hráčom, riešiť každodenné misie a zúčastňovať sa rebríčka rebríčka. Bohužiaľ, je tiež veľmi únavné hrať. Stratégie víťazstva sa zakladajú výlučne na hromadení čo najväčšieho počtu vojakov a brúsiacich misií, ktoré udržia vašich vodcov na vhodnej úrovni. Bitky sa v skutočnosti nestávajú náročnými, kým sa už neskončí veľa misií zameraných na pomoc, a dokonca aj potom zostáva stratégia viac-menej rovnaká. Pre režim s takým ambicióznym rozsahom jeho mechanika a relatívne nenápadný pozemok – ktorý sa zdá byť hlavne zameraný na upozornenie jeho známych hostí – nie sú dostatočne uspokojivé, aby bola dlhá jazda príjemná.